Lush verzija: Svjež pogled na najveće hitove The Body Shopa
Predstavljamo Lush verziju: nova verzija dragih favorita. Vratimo se u prošlost i prisjetimo se nekih kultnih formula, kao i nekih naših vlastitih kreacija za koje možda niste ni znali. Odabrali smo voljene formule, osvježili ih i reformulirali za novo doba.
Ako niste koristili maslac za tijelo, jeste li uopće doživjeli devedesete? To je jedan od mnogih kultnih proizvoda koji su The Body Shop učinili fenomenom na ulicama. Puno prije nego što je miris svježih, nepakiranih proizvoda privlačio kupce u Lush, The Body Shop je osvajao svojim inovativnim formulama, kvalitetnim prirodnim sastojcima i hrabrom vizijom zaustavljanja testiranja na životinjama. Tih godina, osnivači Lusha vodili su posao koji je pružao istraživanje i razvoj, proizvodnju, obuku i podršku kampanjama za The Body Shop i druge. Stvorili su katalog proizvoda koji su stekli slavu i bogatstvo na drugim mjestima.
Kako je sve počelo
Počelo je s uzorcima koje je Anita, osnivačica The Body Shopa, dobila od Constantine & Weir: male tvrtke sa sjedištem u Dorsetu. Tvrtku su osnovali triholog Mark Constantine (danas suosnivač i CEO Lusha) i kozmetičarka Elizabeth Bennett (djevojačko Weir – također suosnivačica Lusha). Ovaj poduzetni par specijalizirao se za biljne kozmetičke formule i tretmane, od kojih su mnogi nastajali u kućnoj kuhinji Marka i Mo Constantine. Šampon od kane koji su poslali Aniti možda nije izgledao komercijalno, ali Anita je u njemu vidjela potencijal. Impresionirana, naručila je veliku količinu, kemija je proradila, i započelo je moćno partnerstvo između The Body Shopa i Constantine & Weir.
Mnogi od najpopularnijih ranih proizvoda potekli su iz ove kreativne suradnje srodnih duša. Ovo partnerstvo također je pomoglo oblikovati dinamične etičke politike i privući osoblje i kupce koji su vjerovali da kapitalizam može biti snaga za dobro.
Sastojci koji čine razliku
Suosnivačica Lusha i izumiteljica proizvoda ,Helen Ambrosen, ima mnogo dragih uspomena na prijateljstva i proizvode nastale u ovom sretnom, užurbanom razdoblju. „Maslaci za tijelo stvarno su postali stvar za sebe” prisjeća se. „Tih godina, osmislili su ih suosnivači Lusha i naš kolega kozmetički znanstvenik Stan Krysztal, ali su pronašli dom drugdje. Stoga je prikladno da se vraćaju tamo gdje su i nastali.”
„Prirodni sastojci nisu bili fokus do tada, a ovo je bio početak njihove upotrebe za postizanje sjajnih učinaka. Moj rekord u izradi losiona za ruke i tijelo od kakao maslaca bio je jedna tona u jednom danu – sve u kuhinji Marka i Mo. Karl [Bygrave – nekada radnik u proizvodnji, a sada suosnivač i direktor Lusha] jednom je upao u posudu od 100 kg te smjese. ”
Još jedan stari favorit koji Lush ponovno izrađuje (i trenutno preimenuje), također zauzima posebno mjesto u Heleninom srcu. „Mostly Men bila je linija koju je nudio The Body Shop” prisjeća se. „Mark je sjedio u publici na prezentaciji pakiranja – bez proizvoda unutra! Tada je shvatio da bi on trebao izrađivati proizvode, pa se vratio i napravili smo ga – brzo!”
Nova poglavlja
Unatoč svom velikom uspjehu, The Body Shop i Constantine & Weir na kraju su krenuli različitim putevima. Mark i njegovi kolege, stari i novi, prošli su teške poslovne lekcije s usponom i padom svoje tvrtke za narudžbu putem pošte Cosmetics To Go, osnovane 1988. Bilo je kreativno, a potom i bolno razdoblje od šest godina, ali su na kraju te lekcije (i vrijednosti koje su ih ujedinile kroz sve nevolje) prenijeli u Lush. Lushov slogan “We Believe” nastala je u tom trenutku: skup osnovnih principa koji danas vode poslovne direktore, kao i tada.
Godine 2006., godinu dana prije svoje smrti, Anita i ostali dioničari prodali su The Body Shop L'Oréalu. Taj su potez mnogi kupci doživjeli kao izdaju principa koje je tvrtka zastupala. Marka nikad nije povratila svoju nekadašnju slavu, a s padom profita, L'Oréal je prodao The Body Shop Naturi 2017. Promjena vlasništva na kraju nije mogla oživjeti srce, dušu i kvalitetu brenda kojeg su nekad mnogi voljeli.
Nakon bolnih lekcija iz Cosmetics To Go, suosnivači Lusha – Mark i Mo Constantine, Elizabeth Bennett, Helen Ambrosen, Rowena Bird, Paul Greeves i Karl Bygrave – odlučili su pustiti da kvaliteta sastojaka govori sama za sebe. Nestalo je bespotrebno pakiranje; zamijenili su ga jednostavni lončići, proizvodi bez pakiranja i natpisi napisani kredom. Posao je postao poznat po jedinstvenom stilu delikatese: svježe maske za lice poslužene na ledu, sapuni rezani po narudžbi poput sireva i šareni proizvodi za kupanje složeni poput voćnih štandova. Izlozi trgovina dali su prostor ozbiljnim kampanjama o društvenim, ekološkim i pravima životinja, privlačeći strastveno osoblje i kupce. Danas tvrtka nastavlja ići protiv struje: odbija štetne platforme društvenih mreža i industrijske trendove, prednjači s proizvodima bez pakiranja i konzervansa te još uvijek vodi borbu protiv testiranja na životinjama.
Hvala na uspomenama
Godine 2024., kada se pročulo da je The Body Shop završio u stečaju nakon još jedne promjene vlasnika, to je izazvalo razne osjećaje kod suosnivača Lusha. Iako je poslovni odnos završio prije nekoliko tvrtki, ta dva brenda dijele povijest, a često i iste dobavljače sastojaka. Oni koji se još sjećaju kako su izrađivali kreme za Anitu u šupi Marka i Mo, željeli su se prisjetiti tih ranijih formula, onih koje su izmaknule. Lush verzija predstavlja svježi pogled na stare prijatelje i klasike The Body Shop tvrtke : počast hipijevskom putu koji smo zajedno utrli kad je Anita pružila priliku našim prvim formulama.
Napisala Milly Ahlquist